Fotografia, a może film – co warto wybrać dla promocji swojej firmy?
Współczesna promocja firmy polega nie tylko na słownym zachwalaniu własnych produktów i usług drogą środków masowego przekazu, np. radia. Konsument XXI wieku jest wyczulony na obraz bardziej, niż kiedykolwiek wcześniej. Kultura obrazkowa zawładnęła nami totalnie. Same zdjęcia promocyjne na reklamowych banerach powoli przestają wystarczać. Ich miejsce powoli zaczyna zajmować zjawisko filmu promocyjnego. Oba rozwiązania, utrzymane na niezwykle wysokim poziomie proponuje dom produkcyjny Kraków.
Zalety tworzenia fotografii firmowej
Fotografia firmowa jest dziś nieodzowną częścią rozbudowanego systemu promocji, mimo że pod względem siły rażenia zdecydowanie ustępuje materiałom filmowym. Zakładając działalność gospodarczą, także w postaci sklepu internetowego czy oficjalnej witryny promującej usługi warto pamiętać o tym, że:
- profesjonalna fotografia firmowa może w udany sposób przedstawić całą kadrę zarządzającą firmę, a także pracowników z innych szczebli, Goście na stronie lubią zobaczyć wizualne sylwetki przedsiębiorców, z którymi nawiążą współpracę
- fotografia firmowa pomoże szybko i optymalnie opracować galerię produktową, dzięki czemu Goście podczas zakupów będą mogli z bliska przyjrzeć się produktom, galeria może ich utwierdzić w przekonaniu, że dany wybór jest po prostu dobry, zdjęcie ma zachęcić i przyspieszyć chęć posiadania danego produktu
- na podstawie dobrze wykonanej fotografii firmowej oprzeć można wykonanie wszelkiego rodzaju drukowanych materiałów reklamowych, zdjęcia są robione w odpowiednich rozdzielczościach, dzięki czemu łatwo można je dopasować do nośników i przeznaczenia
Zalety tworzenia filmów promocyjnych
Filmy promocyjne, kręcone w celach komercyjnych, nie dyskryminują fotografii. Są jedynie, odpowiednim do oczekiwań czasu, uzupełnieniem. Decydując się na nakręcenie filmu promocyjnego dla firmy przedsiębiorca:
- zyskuje większą widoczność w środkach masowego przekazu, np. w telewizji lokalnej, która zdecyduje się taki film emitować
- jest też optymalnie widoczny w Internecie, na najpopularniejsze portale video trafia każdego dnia kilka milionów filmów promocyjnych, im bardziej oryginalny film przy odpowiednim pozycjonowaniu może podnieść rokowania firmy do poziomu naprawdę imponującego
- może wykorzystać tę formę promocji zwłaszcza w okresie przedświątecznym, gdy wszystkim zależy na jak najwyższych przychodach, koniec roku jest zazwyczaj najbardziej wytężonym okresem, jeśli chodzi o działania promocyjne
Fotografia czy film – decydujące starcie
Prawdę mówiąc, nie ma większego sensu oddzielania jednej wartości wizualnej od drugiej. One wzajemnie z siebie czerpią i uzupełniają się. Zdjęcia mogą stanowić świetny szkic do rozplanowanego filmu, podzielonego na sceny i epizody, w zależności od tego, jaka ma być jego długość. Często też zdarza się, ż do galerii stron firmowych trafiają zdjęcia będące print screenami z ruchomych obrazów. Każdy przedsiębiorca sam wybiera sobie metodę stosowania kolejności poszczególnych etapów pracy fotografów i kamerzystów.